امداد خودرو شیراز پیشرو با بیش از یک دهه سابقه فعالیت و با رعایت اصول حرفه ای و احترام به حقوق مشتری آماده خدمتگزاری به شهروندان عزیز جهت ارائه تمامی خدمات امداد خودرو از قبیل انواع یدک کش، خودروبر و مکانیک سیار در شیراز می باشد.

گالری

تلفن های تماس

ایران، فارس، شیراز

شماره مکانیک سیار در شیراز

روشن شدن چراغ چک

روشن شدن چراغ چک یک هشدار از طرف کامپیوتر خودروی شماست که به شما اطلاع می دهد در عملکرد سیستم برق و کامپیوتر خودروی شما اختلال ایجاد شده و نباید به حرکت ادامه دهید.

در چنین مواردی با مکانیک سیار امداد خودرو شیراز پیشرو تماس بگیرید تا کارشناسان ما بوسیله دستگاه دیاگ نسبت به عیب یابی و رفع آن اقدام نمایند.

روشن شدن چراغ چک خودرو
امداد خودرو و مکانیک سیار در شیراز
 
رایج ترین مواردی که باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می گردند

. سنسور اکسیژن

شاید بتوان گفت که متداول ترین دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو بروز ایراد در سنسور اکسیژن است.

تعویض سنسور اکسیژن هزینه اندکی دارد اما ایراد در این سیستم موجب ارسال اطلاعات غلط به کامپیوتر مرکزی خودره شده و باعث افزایش مصرف خودرو می گردد.

. مبدل کاتالیستی

ایراد در این مبدل بیشتر شامل خودروهای فرسوده می شود. برای پیشگیری از بروز اشکال در این قطعه به وضعیت سنسور اکسیژن دقت کرده، شمع ها را به موقع تعویض کنید و زمان مناسب تعویض روغن را فراموش نکنید.

خرابی در این قطعه باعث افت شدید در قدرت خودرو می گردد.

. سنسور هوا

بروز مشکل در سنسور هوا باعث ارسال داده های اشتباه به سیستم مرکزی شده و میزان تزریق سوخت نیز با ایراد روبرو می گردد و در نهایت باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می شود.

. شمع‌ و وایر

شمع با ایجاد جرقه باعث سوختن بنزین و تولید نیرو در خودرو می گردد بنابراین یک شمع معیوب عملکرد صحیحی نداشته و باعث بروز مشکل در این چرخه می گردد. شمع ها و وایر ها جزو قطعات مصرفی خودرو بوده و باید بصورت دوره ای تعویض گردند.

خرابی شمع می تواند باعث بروز خسارت در باتری و کوئل نیز گردد.

. کوئل

وظیفه کوئل تأمین الکتریسیته مورد نیاز برای جرقه زدن شمع‌ ها و ایجاد انفجار است. خراب شدن این قطعه می ‌تواند چراغ چک خودروی شما را روشن کرده و در صورت عدم تعویض به موقع باعث خرابی شمع ها نیز گردد.

. باتری

بسته به مدل خودروی شما که چراغ هشدار سیستم برق رسانی بصورت مجزا وجود دارد اما در خودرو های قدیمی تر ایراد در باتری باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می گردد.

. ترموستات

این قطعه در خودرو بسیار پرکار است و وظیفه نظارت بر دمای آب را دارد. در زمان مورد نیاز با ارسال جریان آب سرد یا گرم به سمت موتور، دمای آن را تنظیم می ‌کند.

. انژکتور

بروز خطا در سیستم انژکتور نیز باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می شود.

برای جلوگیری از خرابی این سیستم با سوخت کم و پس از روشن شدن چراغ هشدار بنزین رانندگی نکنید و فیلتر بنزین خود را بصورت مرتب تعویض نمایید.

. دزد گیر

نصب اشتباه سیستم دزد گیر خودرو علاوه بر هدر رفت برق و خرابی باتری در طولانی مدت باعث روشن شدن چراغ چک خودرو نیز می شود زیرا کامپیوتر مرکزی خودرو آن را به عنوان خطا تشخیص می دهد.

“درصورت نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در امداد خودرو شیراز پیشرو تماس حاصل فرمایید.”

شماره های تماس:

09178982070  –  09360807778  –  09302442070  –  07137261189

نویسنده

امداد خودرو شیراز

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *